Şehitlere Borcumuzu Ancak Çalışarak Öderiz

07 Şubat 2018 Çarşamba 18:11

Canikli muhtarlarla buluşan Canik Belediye Başkanı Osman Genç, Bugün devletimiz sınırlarımız içinde ve dışında terör örgütleriyle büyük bir mücadele içinde. Bizler de şehit ve gazilerimize borcumuzu milli seferberlik ruhuyla çok çalışarak ödeyebiliriz dedi.

Canik Belediye Başkanı Osman Genç, Canikli muhtarlarla biraraya geldi. Canik Muhtarlar Derneği'nde Dernek Başkanı Ahmet Genç ile Başkan Yardımcılarının da yer aldığı toplantıda, ilçe genelinde yapılan ve yapılacak olan çalışmalar değerlendirilirken, Başkan Genç, Türkiye'nin mücadelesine çok çalışarak destek olunabileceğini söyledi. Şehitlere dua edilerek başlayan toplantıda konuşan Başkan Genç, Türkiye'nin, sınırları içinde ve dışında adeta yeni bir istiklal harbi verdiğine işaret ederek, şehitlere olan borcun çok çalışarak ödenebileceğini söyledi.

GELECEK MÜCADELESİ

Dünyanın, 3. bin yılın en önemli terör mücadelesini yaşadığını belirten Başkan Genç, "Hepimiz bu aziz milletin oylarıyla geldik. Yaşanan olayları doğru okuyarak hizmet vereceğimiz bir dönemden geçiyoruz. Başkomutan sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde Türkiye önemli bir sınav vermektedir. Bu mücadele geleceğimizle ilgili bir mücadeledir. Karşımızda terörü besleyen güçler vardır. 81 milyon insanımızın güvenliği için, Suriye topraklarının bütün olarak korunması ve mülteci kardeşlerimizin yurtlarına dönerek rahatça yaşayabilmesi içindir" dedi.

OYUNLAR AÇIKÇA OYNANIYOR

Artık dünyada bütün olayların açıkça oynandığına vurgu yapan Başkan Genç, "Terörün arkasında kimin olduğunu devletler açıkça belli etmektedir. Devletlerin de siyaseti değişti. Uluslararası dil değişti. ABD'nin Suriye'de nasıl bir terör devleti kurmak istediğini biliyoruz. ABD'nin, Rusya'nın, İngiltere'nin, Almanya'nın ne işi var orada? O coğrafyayı 100 yıl önce nasıl talan etmişlerse bugün de aynı planlarının olduğunu biliyoruz. Türkiye Cumhuriyetinin 780 bin kilometre vatan topraklarında da gözleri var. Verilen mücadele bir istiklal mücadelesidir. Allah askerimize güç kuvvet versin, onların ayağına taş değdirmesin" diye konuştu.

ŞEHİTLERE VEFA BORCUMUZU ÖDEMELİYİZ

Türkiye'nin artık kendi silahını üretir pozisyonuna yükseldiğini de ifade eden Başkan Genç, "Türkiye'miz, büyük bir değişim ve dönüşüm sürecinde. Ancak bu değişim ve dönüşüm süreci devam ederken, Türkiye, sınırları içinde ve dışında adeta yeni bir istiklal harbi veriyor. Bugün karlı dağların sarp tepelerindeki mağaralarda PKK'lı teröristleri arayan, Afrin’i teröristlerden kurtarmaya çalışan güvenlik güçlerimiz bizden dua ile birlikte ülkemizin kalkınması ve büyümesi için çalışmamızı bekliyor. Şunu unutmayalım ki, şehitlere ve gazilere vefa borcumuzun ödenmesi en doğru ve güzel yol çalışmaktır" şeklinde konuştu.

TÜRKİYE'NİN YÜKÜNE OMUZ VERMELİYİZ

Herkesin milli düşünmesi ve Türkiye'nin yüküne omuz vermesi gerektiğini dile getiren Başkan Genç, "Millî seferberlik, 'eline silahını al, sokağa çık' değildir. Milli seferberlik, biçim için çalışmaktır, daha çok çalışmaktır. Türkiye'nin ve şehrimizin gelişimine yönelik hepimize çok önemli görevler düşüyor. Ancak çalışarak devletimizle aynı safta yer alabiliriz. Bugün devletimiz sınırlarımız içinde ve dışında terör örgütleriyle nasıl bir mücadele içindeyse, yöneticiler ve vatandaşlar olarak biz de ülkemize ve milletimize yönelen saldırılar karşısında da aynı kararlılığı göstermek mecburiyetindeyiz. Ülkesini ve milletini savunmak için, en kıymetli varlığını, canını ortaya koyan yiğitlere, bizler de çalışarak örnek olmalıyız" ifadelerini kullandı.

CAMİLER KALP, OKULLAR AKILDIR

Muhtarlığın çok önemli bir müessese olduğuna işaret eden Başkan Genç, "Muhtarlarımızın kurumsallaşmasında, öne çıkmasında sayın Cumhurbaşkanımızın çok önemli katkısı var. İlçemizde 53 mahallemiz var. Kırsal mahallelerimizde çok önemli hizmetler yaptık. Bir mahallenin kalbi cami, aklı okuldur. Şehrin kalp ve akıl sağlığını korumamız için cami ve okullarımıza öncelik vererek yeniliyoruz. 60'ı aşkın camimize 41 milyon lira harcadık. Bir bakıma camilerimizi asli görevlerine döndürüyoruz. Canik Millet Camimizi ilçemize kazandırıyoruz. Eğitim bizim olmazsa olmazımızdır. Merkezimizde 7 okul vardı, şimdi 42 okul var. Sadece 200 milyon lira değerinde arsa ürettik, 45 milyon lira fiziki ve teknolojik katkı sağladık" dedi.

SOSYAL DÖNÜŞÜM SAĞLADIK

Yapılan eğitim, kültür yatırımların sosyal dönüşümü de sağladığını belirten Genç, şunları söyledi: "2004 yılında gece gezilmeyen sokaklarda şimdi insanlarımız rahatça geziyor. Bu yaptığımız kültür, eğitim, sanat yatırımlarıyla oldu. Toplam 14 dönüm alanı kaplayan Mevlana Eğitim, Kültür, Yaşam Kampüsü önemli bir eğitim-kültür yatırımı. İçerisinde şimdi iki tane müze var.  Çocuklarımız bu müzeler sayesinde tarihimizi öğrenecek. Yine Meşe Orman Park, 15 Temmuz Şehitler Tepesi dediğimiz Sancaktepe projelerimiz devam ediyor. Şehit Muhsin Yazıcıoğlu Kültür Merkezi tamamlandı. Şu ana kadar 11 hanım konağı yaptık. Sıbyan mektepleri yapıyoruz."

MUHTARLARDAN TEŞEKKÜR

Bugüne kadar ilçeye yapmış olduğu hizmetlerden dolayı Başkan Genç'e teşekkür eden Canik Muhtarlar Derneği Başkanı Ahmet Genç de, "Muhtarlar olarak başkanımızla sık sık biraya gelmekten mutluluk duyuyoruz. Sayın başkanımızla ne zaman istesek biraraya gelebiliyoruz. Başkanımızın muhtarları önemsemesi ve eksiklikleri koordine içerisinde birlikte çözmemiz örnek teşkil ediyor. Bu bakımdan muhtarlar olarak kendisine teşekkür ediyoruz" dedi. Toplantının sonunda ise Başkan Genç, tek tek muhtarları dinleyerek, istek ve önerileri not aldı.